A művészet templomai: Gauguin Tahitin – Az elveszett paradicsom – Díszbemutató az Uránia Nemzeti Filmszínházban

A Pannonia Entertainment tisztelettel meghívja Önt és partnerét A művészet templomai c. ismeretterjesztő sorozat következő része,

Claudio Poli Gauguin Tahitin – Az elveszett paradicsom című filmjének díszbemutatójára

amelyet 2020. január 23-án csütörtökön 18:30-kor tartunk az Uránia Nemzeti Filmszínházban
(1088 Budapest, Rákóczi út 21.)

A 90 perces filmet eredeti (olasz, angol) nyelven, magyar felirattal vetítjük. A vetítés előtt bevezető előadást tart Gila Zsuzsanna művészettörténész, a Szépművészeti Múzeum munkatársa.

Számítunk megtisztelő jelenlétére!

Részvételi szándékát kérjük az alábbi regisztrációs űrlap kitöltésével jelezze.

Ezúton is köszönjük, ha tud segíteni a mozibemutató hírének terjesztésében. Ezen az oldalon lejjebb görgetve letölthető sajtóanyagok is rendelkezésre állnak.

Üdvözlettel,
Pannonia Entertainment

Regisztráció a díszbemutatóra

A művészet templomai: Gauguin Tahitin – Az elveszett paradicsom - Uránia - Díszbemutató

Bővebben a filmről

 

Az elveszett paradicsom nyomában – Gauguin élete és művészete a mozivásznon

Teljes sajtóközlemény letöltése: https://www.pannonia-entertainment.hu/Gauguin-Tahitin-SAJTOKOZLEMENY

Képanyag letöltése: https://www.pannonia-entertainment.hu/Gauguin-Tahitin-KEPANYAG

1891-ben Paul Gauguin elhagyja Marseille-t, és a Csendes-óceán felé indul, hogy megtalálja a földi paradicsomot. Vajon valóban megtalálta-e? Létezett-e az a tiszta, érintetlen világ, amelyet festményein látunk?

A másfél órás filmben a művész által hőn szeretett helyi lakosok segítségével felfedezhetjük azokat a mára legendássá vált területeket és útvonalakat, amelyek Gauguin világhírűvé vált festményeit inspirálták. Meglátogathatjuk azokat a helyeket, ahol a bambuszból és levelekből saját maga által ácsolt házakban olyan fényeket és színeket fedezett fel, melyek örökre megváltoztatták a művészetét, és megismerhetjük az őslakosok gátlásoktól mentes érzékiségét is, ami oly nagy hatással volt a festőre, hogy feladta érte korábbi életét.

A rendező, Claudio Poli szerint Gauguinnek le kellett győznie kezdeti csalódását, amikor a nyugati világ hatásait és sebeit magán viselő Tahitivel találkozott, és tovább kellett keresgélnie a szigetvilág távolabbi sarkaiban, ahol még megtalálhatta és az utolsó pillanatban – színeivel, lakóival, buja tájaival – megörökítette az „elveszett paradicsom nyomait”. Mindehhez szükség volt egyedülálló művészi látásmódjára, amely felül tudott emelkedni a kiábrándító valóságon. Ahogy Gauguin fogalmazott: „Le kellett hunynom a szemem, hogy elkezdjek látni”.

A film arra is rávilágít, hogy Gauguin egyetlen műve sem maradt Tahitin, nagy részüket maga a művész juttatta vissza Európába, utolsó hátrahagyott képeit pedig a helyi püspök semmisítette meg, obszcénnek minősítve azokat. Európában és a nagyvilágban azonban hamarosan óriási kultusza lett műveinek. Nemcsak a posztimpresszionista festészetre voltak nagy hatással, de az irodalomra is: Gauguin lett a szimbolisták, elsősorban Mallarmé kedvenc festője.

A Gauguin Tahitin – Az elveszett Paradicsom címmel mozikba kerülő alkotás a festő életének európai állomásai és Francia-Polinézia szigetvilága mellett az Egyesült Államok legnevesebb múzeumaiba is ellátogat, ahol Gauguin mesterműveinek többségét őrzik: a New York-i Metropolitan Museum of Art, a chicago-i Art Institute of Chicago, a washingtoni National Gallery of Art és a bostoni Museum of Fine Arts Gauguin-gyűjteményei is megelevenednek a vásznon a sorozatra jellemző részletgazdag közeli felvételeken.

Sajtókapcsolat, interjúszervezés

Zsarnai Gábor
PR / marketing
Pannonia Entertainment
Mobil: +36-30-455-0422
E-mail: sajto kukac pannonia-entertainment.com