Jonas Kaufmann – A kezdetek

Előzetes

Adatlap

A sorozat címe:

Mivel robbant a a sztártenorok közé Jonas Kaufmann?

Alcíme:

Jonas Kaufmann – A kezdetek

A sorozat részei:

  • Bizet: Carme
  • Puccini: Tosca
  • Mozart: Titus kegyelme

 

Mozart: Titus kegyelme

Opera két felvonásban a Zürichi Operaházból, olasz nyelven

Karmester: Frans Welser-Möst

Hossz: 2 óra 5 perc

 

Titus Vespasianus: Jonas Kaufmann

Vitellia: Eva Mei

Sesto: Vesselina Kasarova

Servili: Malin Hartelius

Annio: Liliana Nikiteanu

Pubblio: Günther Groissböck

 

Puccini: Tosca

Opera három felvonásban a Zürichi Operaházból, olasz nyelven

Karmester: Paolo Carignani

Rendező: Robert Carsen

Hossz: 2 óra 5 perc

 

Floria Tosca: Emily Magee

Mario Cavaradossi: Jonas Kaufmann

Baron Scarpia: Thomas Hampson

Cesare Angelotti: Valeriy Murga

Sacristan: Giuseppe Scorsin

Spoletta, rendőr: Peter Straka

Sciarrone, rendőr: Morgan Moody

 

Bizet: Carmen

Opera négy felvonásban a Zürichi Operaházból, francia nyelven

Karmester: Franz Wesler-Möst

Rendező: Matthias Hartmann

Hossz: 2 óra 42 perc

Carmen: Vesselina Kasarova

Don José: Kaufmann

Escamillo: Michele Pertusi

Micaëla: Isabel Rey

Frasquita: Sen Guo

Mercédès: Judith Schmid

Zuniga: Morgan Moody

Moralès: Krešimir Stražanac

Képek

Mozart: Titus kegyelme

A Titus kegyelme 1791 nyarán – néhány hónappal Mozart halála előtt – készült el, II. Lipót császár prágai, cseh királlyá való koronázására.  Az állítólag mindössze 18 nap alatt született műben több „csillagpillanat” van Jonas Kaufmann operasztár szerint, aki elegáns egyszerűséggel igyekszik ellensúlyozni a vokális bravúrokat.Jonathan Miller rendező Mozart remekművei közt is páratlannak tartja a „cseh operát”; produkciója a mai közönséghez szól; míg Welser-Möst karmester arra törekszik, hogy felfedje a Mozart zenéjében rejlő humort.

Puccini: Tosca

Giacomo Puccini Toscája – a zeneszerző máig egyik legnépszerűbb műve – buja dallamokkal és drámai kirohanásokkal teli melodráma, egyben „akcióopera”: kínzással, árulással, gyilkossággal, szexszel és öngyilkossággal fűszerezett krimi. A Zürichi Opera produkciójában pedig egy szívszorító pszichoszexuális tanulmány három tragikusan összefonódó sorsról.
Jonas Kaufmann Cavaradossiként ismét biztosítja kivételes helyzetét napjaink legsokoldalúbb, legérzékenyebb lírai tenorjai közt. Akár játékosan tréfálkozik, vagy szenvedélyesen felháborodik, akár romantikusan lelkesedik, Kaufmann mindig biztos férfiasságában, és szerepe minden árnyalatának kialakításában precíz és tudatos. A sajtó egyöntetűen dicsérte „sötét árnyalatú, káprázatosan robusztus tenorját… Puccini líraiságát annyi sötét tónussal árnyalja, amennyi di Stefano és Callas óta nem volt” /Badische Zeitung/. Az „E lucevan le stelle” felkiáltást még soha nem értelmezték olyan szívbe markoló keserűséggel, mint Kaufmann. A hallgatóság lélegzetét is visszafojtva figyel. Megáll az idő.

Bizet: Carmen

„Szenvedélycunami: szűnni nem akaró tapssal ünnepelték a zürichi „Carmen”-t. /Der Standard/

A Zürichi Opera fesztivál előadásában debütált az operarepertoár egyik legnagyobb mezzo szerepében, a Carmenben a csodálatos hangú, a szerepre régóta rátermett Vesszelina Kazarova.

Méltó partnerre talált Jonas Kaufmann Don José-jában, aki Matthias Hartmann produkciójában hihetően változik a saját vágyait elfojtó mama kedvencéből szenvedélyes, őrülten féltékeny, forrófejű ifjúvá. „A rocksztár kinézetű és szenvtelen” /New York Magazine/ Kaufmannt „az elmúlt 50 év vitathatatlanul legnagyobb tenorjá”-nak tartják /The Guardian/. A zürichi produkció Kaufmann Don José alakításának második színpadi változata, miután Londonban, a Royal Opera House-ban debütált a szerepben, amit álló tapssal éljeneztek.