Előzetes
Adatlap
A sorozat címe:
Mivel robbant a a sztártenorok közé Jonas Kaufmann?
Alcíme:
Jonas Kaufmann – A kezdetek
A sorozat részei:
- Bizet: Carme
- Puccini: Tosca
- Mozart: Titus kegyelme
Mozart: Titus kegyelme
Opera két felvonásban a Zürichi Operaházból, olasz nyelven
Karmester: Frans Welser-Möst
Hossz: 2 óra 5 perc
Titus Vespasianus: Jonas Kaufmann
Vitellia: Eva Mei
Sesto: Vesselina Kasarova
Servili: Malin Hartelius
Annio: Liliana Nikiteanu
Pubblio: Günther Groissböck
Puccini: Tosca
Opera három felvonásban a Zürichi Operaházból, olasz nyelven
Karmester: Paolo Carignani
Rendező: Robert Carsen
Hossz: 2 óra 5 perc
Floria Tosca: Emily Magee
Mario Cavaradossi: Jonas Kaufmann
Baron Scarpia: Thomas Hampson
Cesare Angelotti: Valeriy Murga
Sacristan: Giuseppe Scorsin
Spoletta, rendőr: Peter Straka
Sciarrone, rendőr: Morgan Moody
Bizet: Carmen
Opera négy felvonásban a Zürichi Operaházból, francia nyelven
Karmester: Franz Wesler-Möst
Rendező: Matthias Hartmann
Hossz: 2 óra 42 perc
Carmen: Vesselina Kasarova
Don José: Kaufmann
Escamillo: Michele Pertusi
Micaëla: Isabel Rey
Frasquita: Sen Guo
Mercédès: Judith Schmid
Zuniga: Morgan Moody
Moralès: Krešimir Stražanac
Képek
Mozart: Titus kegyelme
A Titus kegyelme 1791 nyarán – néhány hónappal Mozart halála előtt – készült el, II. Lipót császár prágai, cseh királlyá való koronázására. Az állítólag mindössze 18 nap alatt született műben több „csillagpillanat” van Jonas Kaufmann operasztár szerint, aki elegáns egyszerűséggel igyekszik ellensúlyozni a vokális bravúrokat.Jonathan Miller rendező Mozart remekművei közt is páratlannak tartja a „cseh operát”; produkciója a mai közönséghez szól; míg Welser-Möst karmester arra törekszik, hogy felfedje a Mozart zenéjében rejlő humort.
Puccini: Tosca
Giacomo Puccini Toscája – a zeneszerző máig egyik legnépszerűbb műve – buja dallamokkal és drámai kirohanásokkal teli melodráma, egyben „akcióopera”: kínzással, árulással, gyilkossággal, szexszel és öngyilkossággal fűszerezett krimi. A Zürichi Opera produkciójában pedig egy szívszorító pszichoszexuális tanulmány három tragikusan összefonódó sorsról.
Jonas Kaufmann Cavaradossiként ismét biztosítja kivételes helyzetét napjaink legsokoldalúbb, legérzékenyebb lírai tenorjai közt. Akár játékosan tréfálkozik, vagy szenvedélyesen felháborodik, akár romantikusan lelkesedik, Kaufmann mindig biztos férfiasságában, és szerepe minden árnyalatának kialakításában precíz és tudatos. A sajtó egyöntetűen dicsérte „sötét árnyalatú, káprázatosan robusztus tenorját… Puccini líraiságát annyi sötét tónussal árnyalja, amennyi di Stefano és Callas óta nem volt” /Badische Zeitung/. Az „E lucevan le stelle” felkiáltást még soha nem értelmezték olyan szívbe markoló keserűséggel, mint Kaufmann. A hallgatóság lélegzetét is visszafojtva figyel. Megáll az idő.
Bizet: Carmen
„Szenvedélycunami: szűnni nem akaró tapssal ünnepelték a zürichi „Carmen”-t. /Der Standard/
A Zürichi Opera fesztivál előadásában debütált az operarepertoár egyik legnagyobb mezzo szerepében, a Carmenben a csodálatos hangú, a szerepre régóta rátermett Vesszelina Kazarova.
Méltó partnerre talált Jonas Kaufmann Don José-jában, aki Matthias Hartmann produkciójában hihetően változik a saját vágyait elfojtó mama kedvencéből szenvedélyes, őrülten féltékeny, forrófejű ifjúvá. „A rocksztár kinézetű és szenvtelen” /New York Magazine/ Kaufmannt „az elmúlt 50 év vitathatatlanul legnagyobb tenorjá”-nak tartják /The Guardian/. A zürichi produkció Kaufmann Don José alakításának második színpadi változata, miután Londonban, a Royal Opera House-ban debütált a szerepben, amit álló tapssal éljeneztek.