Royal Opera House – Csajkovszkij: A hattyúk tava

Előzetes

Adatlap

Csajkovszkij: A hattyúk tava

  1. május 19., csütörtök 20.15

a Royal Ballet előadása 

élő közvetítés 

Szereposztás
Lauren Cuthbertson (Odette/Odile), TBC (Siegfried herceg)

Közreműködik: a Royal Opera House zenekara

 

Stáb
Eredeti koreográfia: Marius Petipa és Lev Ivanov
zeneszerző: Pjotr Iljics Csajkovszkij
Rendező: Liam Scarlett
Kiegészítő koreográfia: Liam Scarlett és Frederick Ashton
Látványtervező: John Macfarlane
Fővilágosító: David Finn

 

Vetítési idő: 3 óra 20 perc (két szünettel)

DCP/Blu-Ray elérhetőség: 2022. június 9-től, 2022 július 8-ig

Képek

Hol vetítik?

Hamarosan

Csajkovszkij: A hattyúk tava

A Royal Ballet előadása

Ez a klasszikus tündérmese jó és rossz örök harcát varázsolja elénk, miközben a szeretet mindent megváltó erejében való hitünket erősíti.  John Macfarlane pompás díszletei élethűen hozzánk közel számunkra a tavak, az erdők és a paloták világát Csajkovszkij éteri dallamaira. A Royal Ballet míves A hattyúk tava előadását tavaly új rendezésben vitték színre a Royal Opera House-ban, amit azonban a pandémia miatt a közönség nem igazán ismerhetett meg. A Royal Ballet repertorájának e klasszikusa élő bizonyságul szolgál Liam Scarlett, tragikusan korán elhunyt koreográfus klasszicizmus iránti elkötelezettségéről, veleszületett muzikalitásáról, ami csak úgy árad a teljes produkcióból.

A hattyúk tava 1934 óta megkülönbözetett darabja a The Royal Ballet repertoárjának. Az ismert történetben Siegfried herceg egy vadászat alkalmával egy csapat hattyút pillant meg. Amikor egyikük egy gyönyörűséges lánnyá, Odette-té változik, beleszeret. A lányon azonban gonosz varázslat ül: emberi alakját csak éjjelente nyerheti vissza. A hattyúk tava Csajkovszkij első balettje. Ismerve jelenlegi sikerét, talán meglepő, hogy a világ ma egyik legünnepeltebb klasszikus balettjét a premieren, 1877-ben visszafogottan fogadták. Az 1895-ös, Marius Petipa és Lev Ivanov általi átdolgozásnak köszönhetően vált A hattyúk tava nemcsak a balettirodalom, de a tömegkultúra része is. A sikert nem csak Csajkovszkij zenéjének éteri, szimfonikus ívében kell keresnünk, hanem Petipa királyi kastélybeli és Ivanov lírai tóparti jeleneteinek feltűnő kontrasztjában is.